VEELGESTELDE VRAGEN

ZIJN ALLE ARTIKELEN IN DE WEBSHOP OOK IN DE WINKEL AANWEZIG?

Bij Telstar Surf hebben wij een ruim assortiment in de winkel op voorraad. Het kan zijn dat een artikel niet bij ons op voorraad is, maar wel bij onze leverancier. Dit kan je zien aan het sterretje achter de prijs in de webshop.

KAN IK EEN CADEAUBON VAN TELSTAR SURF OOK GEBRUIKEN OM IETS TE KOPEN VIA DE WEBSITE?

Uiteraard! De cadeaubon van Telstar Surf kun je  besteden binnen de gehele organisatie. Dat betekent dat je de giftcard kan gebruiken bij de aankoop van nieuwe artikelen in de winkel en online. Vergeet daarnaast ook niet onze verhuur en horeca locatie aan het water. Besteed je giftcard voor een nieuwe les in het windsurfen, suppen, wingen of kiten of bijvoorbeeld om een nieuw windsurfboard of zeil te huren. Wil jij liever heerlijk borrelen of dineren? Dan kan de cadeaubon uiteraard besteed worden in onze horeca en kun je genieten van de zonsondergang aan het water. 

DOET TELSTAR SURF OOK REPARATIES?

Ja, bij Telstar Surf kan je materiaal laten repareren. Bij Telstar Surf verzorgen wij reparaties voor boards, windsurfzeilen, wetsuit en kites. Je reparatie kan in de shop ingeleverd worden, bij voorkeur schoon en droog. Windsurfzeilen worden elke vrijdagavond opgehaald en worden de week erna weer door de reparateur bij de winkel afgegeven. Kites en wetsuits worden dagelijks naar de reparateur gestuurd en hebben doorgaans een reparatietijd van een werkweek. De reparatietijd van windsurfboards is afhankelijk van de schade en het seizoen. Je kunt rekenen op een gemiddelde reparatie tijd van 1 á 2 weken.

HEB IK OP STRAND HORST ALTIJD EEN WIERVIN NODIG WANNEER IK GA WINDSURFEN?

Je hebt bij Strand Horst niet altijd een wiervan nodig bij het windsurfen. Vanaf juni begint het wier te groeien door het opwarmen van het water. Gedurende het hele zomer seizoen kan je dus last van wier hebben. Zeker bij gebruik van vinnen langer dan 30cm. Het wier kan in juli en augustus echt hardnekkig zijn, dus voor deze periode raden wij aan om met een wiervin te varen. Bij Telstar Surf hebben wij een ruim aanbod aan wiervinnen. 

KAN IK BIJ JULLIE TERECHT VOOR GOED ADVIES WANNEER IK WIL BEGINNEN MET WINDSURFEN OF KITEN?

Absoluut! Bij Telstar Surf werken ervaren wind- en kitesurfers die je goed en eerlijk kunnen adviseren over de artikelen. Ons advies is gebaseerd op kennis, ervaring en de vraag vanuit de klant. Geen verkooppraatjes, maar wel een groot aanbod, mooie artikelen, een eerlijk advies en goede kwaliteit.

KAN IK MIJN BOARD IN EEN BOARDBAG PERMANENT OPBERGEN?

Wij raden af om je natte board in een boardbag thuis op te bergen. Dit kan leiden tot vochtblaasjes onder de laklaag. Gebruik je boardbag alleen tijdens transport om schade te voorkomen. Osmose blaasjes vallen in geen enkel geval onder garantie.

KAN IK MIJN OUDE BOARD, ZEIL OF KITE BIJ JULLIE INRUILEN?

Ja dat kan. Wanneer je op zoek bent naar een nieuw board, zeil of kite dan is er een mogelijkheid om je oude board, zeil of kite bij ons in te ruilen. De inruilprijs hangt af van het bouwjaar, de staat en het type board, zeil of kite die je inruilt alsmede wat je ervoor terug koopt. Over het algemeen hanteren wij één op één inruilen van materiaal. Je kunt dus niet twee boards inruilen voor één nieuw board. Telstar koopt geen surfmateriaal op. Voor een exacte inruilprijs zien we jou en het materiaal graag in onze winkel.

KAN IK BIJ JULLIE GRATIS PARKEREN?

Ja, voor Telstar Surfshop kan je gratis parkeren. Om bij Telstar Surfschool en Surfclub te komen met de auto, ga je via een slagboom het Strand Horst (Leisurelands) terrein op. Op dit terrein wordt parkeergeld gevraagd. Er zijn op het terrein automaten van Leisureland, waar je een uitrijkaart kan kopen via PIN of kontante betaling. Telstar Surf verkoopt in de Surfshop een parkeer jaarkaart, waarmee je met een pasje het hele jaar in en uit kan rijden. Wanneer je Telstar Surfclub, Telstar Surfschool en Strand Horst vaker bezoekt, is dit een voordelige optie. Kijk voor meer informatie ook op de website  van Leisurelands. 
Je kunt natuurlijk ook de auto parkeren voor de winkel. Te voet bereik je Telstar Surfschool en Telstar Surfclub dan in ongeveer 15 minuten.

ZIJN DE OPENINGSTIJDEN VAN DE WINKEL GELIJK AAN DIE VAN DE SURFCLUB?

Nee, de openingstijden van de shop en de club zijn niet gelijk. Check de website voor de openingstijden van de winkel en de club per maand.

KAN IK BIJ TELSTAR EERST MATERIAAL UIT PROBEREN EN TESTEN VOORDAT IK WAT AANSCHAF?

Ja je kunt bij Telstar Surf materiaal testen. Wij hebben een selectie van de meest populaire boards, zeilen en kites gemaakt die je kunt testen. Bij het testen van materiaal betaal je een klein huurbedrag dat wordt verrekend bij aanschaf van het nieuwe materiaal. Houd de website in de gaten voor een update van het aanwezige testmateriaal.

IS EEN WETSUIT GESCHIKT OM IN HET ZWEMBAD TE DRAGEN?

Nee, neopreen wetsuits zijn niet geschikt om in het zwembad te gebruiken. Het chloor zorgt ervoor dat het wetsuit verkleurd en zeer snel verouderd. Het neopreen kan zelfs zo aangetast worden dat het wetsuit langzaam maar zeker uit elkaar valt. Om deze reden kunnen wij geen garantie geven op wetsuits die in het zwembad gedragen zijn.

MOET IK DE ONTLUCHTING PLUG ELKE KEER LOSDRAAIEN UIT MIJN WINDSURFBOARD?

Nee, over het algemeen hoef je de ontluchting plug niet elke keer los te draaien, maar door het losdraaien van de ontluchting plug kan je windsurfboard bij drukverschil en zeer hoge temperaturen uitzetten en krimpen zonder dat je board schade oploopt. Draai de plug open bij vervoer met vliegtuig of wanneer je op vakantie gaat en je rijdt met je auto een hoge bergpas over. Ook wanneer je je board bij hitte in de auto laat liggen is het verstandig om de plug open te draaien.

IK HEB EEN GARANTIE GEVAL, WAAR KAN IK TERECHT?

Meld je garantie geval altijd via klantenservice@telstarsurf.nl. Maak de volgende afbeeldingen van het defecte product:

  • Van het gehele product
  • Van het defect
  • Van eventueel serie nummers, type aanduiding, maat (Bij ION wetsuit het C/S nummer, bij O'Neill wetsuits van het witte label)
  • Van de aankoopnota of het ordernummer, zonder bon kunnen wij geen garantie aanvragen

BESTAAT DE OUDE WINKEL VAN TELSTAR NOG IN HARDERWIJK?

Nee, de oude Telstar in Harderwijk is sinds 2010 verhuisd naar het huidige pand langs de A28 bij Strand Horst.